1. Yleistä
Näitä sopimusehtoja sovelletaan sopimuksiin, jotka koskevat tuotteiden ja palvelujen, joita kutsutaan myös tavaraksi tai tavaroiksi, toimittamista loppuasiakkaille Suomessa.
- Vision Healthcare Nordic AB
- PL 3200, 00002 Helsinki
- Puhelin: 020 377 377
Vision Healthcare Nordicin asiakkaaksi voi liittyä vain 18-vuotias henkilö.
2. Tilaukset ilman sitovaa määräaikaa ja ostovelvoitetta
Ostosten tekemisen meiltä tulee olla helppoa ja mutkatonta. Vision Healthcare Nordic myy tuotteita kestotilauksella, ja saat toimitukset suoraan postilaatikkoosi (suuremmat lähetykset voi noutaa postin noutopisteestä). Ensimmäinen kestotilaukseen sisältyvä lähetys toimitetaan yleensä 10 päivän kuluessa tilauksesta ja seuraavat lähetykset valitun toimitusvälin mukaisesti ilman ostovelvoitetta tai sitoutumisaikaa.
Jos tilaus peruutetaan, se päättyy seuraavasta lähetyksestä alkaen. Ilmoita peruutuksesta soittamalla asiakaspalveluun, jotta peruutus voidaan käsitellä nopeimmin ja hyvissä ajoin ennen seuraavan toimituksen lähettämistä. Tutustumistarjous on voimassa vain uusille asiakkaille ja kerran per kotitalous. Tilaus voidaan evätä objektiivisista syistä, kuten petoksesta, luottokelpoisuuden puutteesta ja vastaavista syistä. Toimitamme vain suomalaisiin osoitteisiin.3. Plus – jäsenkerho, jossa on vain etuja
Ensimmäisen ostoksen yhteydessä asiakkaamme saavat ilmaisen jäsenyyden PLUS-etuuksien kerhoon. Asiakkaana saat kirjeitse, puhelimitse ja sähköpostitse yksinoikeudella asiakasetuja, alennuksia ja VIP-tarjouksia, jotta saat tietoa Vision Healthcare Nordicin tarjouksista ja jäsenkerhon eduista.
4. Joustava toimitus
Lähetämme lähetyksemme PostNordin kanssa sovitun toimitusvälin mukaisesti. Jos toimitusaikaa ei ole ilmoitettu tilauksen yhteydessä, toimitamme tuotteet viipymättä ja viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksesta. Toimitus katsotaan tapahtuneeksi, kun sinä tai asiamiehesi on ottanut tavarat vastaan. Erikoistarjousten, suurempien tai useampien tilausten tapauksessa tilaus voidaan sen koon ja painon vuoksi joutua noutamaan postin noutopisteestä. Jos toimitus viivästyy, voit olosuhteitten mukaan pidättäytyä maksusta, vaatia toimitusta, korvausta tai purkaa sopimuksen.
Meillä on tuotteita varastossa, mutta jos tuote on poikkeuksellisesti loppuunmyyty, siitä ilmoitetaan selkeästi kyseisen tuotteen tilaussivuilla.
5. Ei ennakkomaksua
Sinun ei tarvitse maksaa etukäteen, vaan lähetämme kirjallisen laskun, joka toimii tilausvahvistuksena ja joka liitetään kaikkiin toimituksiin.
Sinulla on 20 päivää maksuaikaa laskun päiväyksestä, ellei toisin sovita. Jos maksua ei suoriteta, siihen lisätään kulloinkin voimassa olevan sopimuskorkolain mukainen korko ja mahdolliset perintäkulut. Meillä on omistusoikeus toimitettuihin tuotteisiin, kunnes maksu korkoineen ja kuluineen on maksettu kokonaisuudessaan.
6. Asiakaspalvelumme on sinua varten
Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään joka arkipäivä klo 9.00–17.30. Pyrimme aina vastaamaan tiedusteluusi kahden työpäivän kuluessa.
7. 14 päivän palautusoikeus
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus tutustumispaketille lähetyksen vastaanottamisesta lukien ja palautusoikeus koskee vain tilauksen ensimmäistä lähetystä. Ilmoita palautuksestasi kirjallisesti tai puhelimitse asiakaspalveluun. Jotta peruutus olisi pätevä, tuotteen on oltava avaamaton ja palautettava meille samassa määrässä ja kunnossa kuin se on vastaanotettu. Jos tavaran arvo on alentunut enemmän kuin on tarpeen tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi, jos pakkaus on rikkoutunut tai jos tavaran viimeinen käyttöpäivä on kulunut umpeen, sinun on korvattava arvonmenetys. Tavarat on palautettava 14 päivän kuluessa siitä, kun palautusoikeuden käyttämisestä on ilmoitettu.
Jos haluat palauttaa lähetyksen (palautusoikeus koskee vain kestotilauksen ensimmäistä tutustumislähetystä), palautamme kaikki sinulta saamamme maksut, mukaan lukien postituskulut (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka johtuvat siitä, että olet valinnut muun kuin tarjoamamme vakiotoimitustyypin) ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jolloin olet ilmoittanut meille palautusoikeuden käyttämisestä.
Palautusoikeus koskee vain ensimmäistä vastaanottamaasi toimitusta. Seuraavat toimitukset ovat samanlaisia kuin ensimmäinen toimitus, joten ensimmäisen toimituksen jälkeen saamasi toimitukset eivät ole palautusoikeudellisia.
HUOMAUTUS: Palautusoikeuden ylittävältä osalta palautetut tilaustilaukset Palautusoikeuden umpeuduttua palautetut tilaukset voidaan lähettää takaisin ja niistä voidaan periä lisämaksu, jonka suuruus on yhteensä 19,80 euroa palautuksen käsittelystä aiheutuvien kustannusten kattamiseksi.
Jos haluat palauttaa tutustumislähetyksen, soita asiakaspalveluumme.
8. Täydellinen valitusoikeus
Kaikista tuotteen virheistä on voimassa olevien lakien mukainen täysi valitusoikeus. Reklamaatio-oikeus on rajoitettu tuotteen pakkauksessa ilmoitettuun viimeiseen käyttöpäivään edellyttäen, että tuotetta on säilytetty asianmukaisesti, ja enintään kahteen kuukauteen valitun virheen havaitsemisesta. Ostajan on joka tapauksessa reklamoitava kohtuullisen ajan kuluessa vian havaitsemisesta. Reklamaatioiden, vikojen ja puutteiden osalta ostaja vastaa mahdollisista kuljetuskustannuksista. Hyväksyttyjen reklamaatioiden palautukset tehdään 14 työpäivän kuluessa.
9. Hinnat
Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron ja mahdolliset ympäristömaksut. Tuotteen hinta voi vaihdella myyntikanavan, jakelun ja erikoistarjousten mukaan. Hinnat ovat voimassa, kunnes niitä muutetaan. Merkittävistä hinnanmuutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen muutosten voimaantuloa. Tutustumistarjouksia ei voi käyttää väärin tekemällä tilauksia usein ja toistuvasti, sillä ne koskevat vain uusia asiakkaita ja yhtä henkilöä taloudessa.
10. Henkilötietokäytäntö – suojelemme sinua asiakkaana
Käsittelemme kaikkia henkilötietoja yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) ja kirjanpitolain mukaisesti. Henkilötietojen rekisterinpitäjänä tallennamme ja käytämme näitä tietoja asiakassuhteen varmistamiseksi ja hoitamiseksi.
Vision Healthcare Nordicilla on salassapitovelvollisuus henkilötietojen suhteen. Tietojen luovuttaminen muille kuin edellä mainituille kolmansille osapuolille ei voi tapahtua ilman suostumustasi, ellei luovuttamista edellytetä laissa tai se ole osa maksujen perintää, vakuutusvaatimuksia ja/tai kirjanpidon hallintaa. Varausten rekisteröinti ohjataan asiakaspalveluun. Yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaan sinulla on oikeus tutustua sinusta rekisteröityihin tietoihin ja vaatia niiden korjaamista.
Jos haluat lisätietoja henkilötietojen käsittelystä, ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin he auttavat sinua.
11. Valitukset/riidat
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat tehdä valituksen ostoksestasi. Jos emme löydä ratkaisua, suosittelemme, että käännyt Kuluttajariitalautakunnan puoleen, p. 029 566 5200. Noudatamme riitatapauksissa aina heidän suosituksiaan. Voit myös käyttää Euroopan komission verkkosivustolla olevaa valitusten online-foorumia: ec.europa.eu/odr. Jos haluat tietoa oikeuksistasi kuluttajana, suosittelemme, että vierailet Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla www.kkv.fi.
Sopimukseen sovelletaan Suomen lainsäädäntöä. Osapuolten väliset erimielisyydet ratkaistaan neuvotteluin. Jos neuvottelut eivät johda tulokseen, riita viedään yleisen tuomioistuimen ratkaistavaksi.
12. Vastuuvaraukset ja -rajoitukset
Vision Healthcare Nordic pidättää itsellään oikeuden palvelukatkoksiin, virheellisiin hintoihin tai toimitusongelmiin, jotka johtuvat Vision Healthcare Nordicista riippumattomista olosuhteista. Vision Healthcare Nordic pidättää lisäksi itselleen oikeuden painovirheisiin, hintavirheisiin, arvonlisäveron ja muiden maksujen muutoksiin. Kaikki tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin varastoja riittää (kuten yksittäisen kampanjan yhteydessä ilmoitetaan). Emme ole vastuussa tuotteiden epäasianmukaisesta käytöstä. Noudata pakkauksessa olevaa annostussuositusta.
13. Ehtojen ja edellytysten muuttaminen
Ehdot voivat muuttua erityistarpeiden ja/tai näihin ehtoihin vaikuttavien julkisten muutosten tai hinnankorotusten vuoksi. Jos haluat irtisanoa sopimuksen muutettujen ehtojen perusteella, sinulla on siihen oikeus. Jos osapuolten välistä sopimusta ei pureta, se tarkoittaa, että hyväksyt päivitetyt ehdot. Uusista ehdoista ilmoitetaan verkkosivuillamme uusien ehtojen lähettämisen yhteydessä.
14. Palautukset sähköisessä kaupankäynnissä
Ostohetkellä sinulle ilmoitetaan enimmäistoimitusaika tilauksen rekisteröinnistä alkaen. Jos emme pysty toimittamaan sovitussa ajassa, sinulle ilmoitetaan viipymättä viivästyksen syy ja annetaan uusi toimitusaika. Sinulla on tällöin oikeus peruuttaa ostos maksutta, vaatia ostoksen loppuunsaattamista tai vaatia korvaavia tuotteita Vision Healthcare Nordicilta.
Sopimusehdot on päivitetty ja ne tulevat voimaan kaikkien tehtyjen ja uusien sopimusten osalta.
Viimeksi päivitetty 25.09.2023